Vanliga frågor

I listan nedan hittar du de vanligaste frågorna som presumtiva kunder har kring våra e-handelspaket och tjänster.
För mycket mer information samt instruktioner för befintliga kunder se vår Kunskapsdatabas på kundsupport.talex.se där man även kan ställa en fråga.

Q?

Klarna Checkout – Vad kostar det som användare av Talex e-handelslösning?

A.

Som kund hos Talex ingår Klarna Checkout utan bindningstider, start eller fasta avgifter. Allt du betalar till Klarna är en transaktionsavgift per order.
Läs mer
Dessutom är hela Klarnas orderhanteringssystem integrerat med Talex backend!
Det betyder att man kan hantera allt i ett och samma system.

Q?

Ingår kortbetalning – utan att jag behöver kontakta min bank eller skaffa inlösensavtal osv?

A.

Ja – och mycket mer än bara kort!
En Talexbutik innehåller alla populära betalsätt från start. T.ex Klarna ingår Klarna Checkout helt utan startavgift, månadsavgift eller bindningstid!
Klarna Checkout är en mycket populär betalningslösning som ger dig marknadens bästa konvertering (kort, faktura, delbetalning, internetbank med fler metoder ingår).  Dessutom är hela Klarnas orderhanteringssystem integrerat med Talex backend!
Det betyder att man kan hantera allt i ett och samma system.

Payson, PayPal bland flera ingår också från start.

Q?

Vad har Talex för bindningstid?

A.

Avtalstid är den period ni betalar för.
Ni kan betala kvartalsvis eller spara ca. 20% genom att betala årsvis.
På Premium och Max är avtalet minst ett år.

Q?

Kan man uppgradera paketet?

A.

Man kan när som helst uppgradera. Man betalar bara mellanskillnaden. Uppgraderingen görs oftast samma dag.
Gäller det enstaka funktioner kan ni oftast välja att köpa till dessa och behöver inte alltid uppgradera till ett dyrare paket.

Q?

Hur betalar jag?

A.

Du kan betala din faktura via Bankgiro eller med hjälp av ett kontokort på vår hemsida (även direkt internetbank eller swish)
Ni kan betala kvartalsvis eller spara ca. 20% genom att betala årsvis.

Q?

Vem äger domänen jag registrerar?

A.

Du! Vi anger alltid våra kunder som ägare till sina domännamn. Om du registrerar ett domännamn genom oss så är det du som äger detta domännamn.

Q?

Behöver jag ett eget domännamn?

A.

Nej. valfritt.talexshop.com ingår utan extra kostnad.
Men det ser oftast mer proffsigt ut med eget domännamn. Vill du registrera ett eget domännamn i samband med beställning av din e-butik, kan du göra detta genom oss eller t.ex Loopia.se

Q?

Kan jag koppla min domän?

A.

Ja absolut. Du kan koppla en eller flera egna domäner till butiken hos Talex.
Besökaren ser då bara din domän i adressrutan och inte talexdemo.com eller talexshop.com.
Efter beställning mailar vi dig instruktioner.

Q?

Kan jag ta betalt med kort?

A.

Ja. Bland flera via Klarna, Dibs, Payson och PayPal
Läs mer

Efter beställning kontaktar vi dig för att diskutera detaljerna och guida dig rätt.

Q?

Kan jag ha flera språk?

A.

Ja. Stöd för 25 olika språk och alla valutor!
…och med automatisk valutaomvandlare. Läs mer på vår Kunskapsdatabas (se länken Vanliga frågor och Dokumentation i admindelen av din butik)

Q?

Kan jag göra en egen design?

A.

Ja, absolut! Genom er butiks administration kan ni själv eller tillsammans med oss eller en designpartner skapa en egen och unik responsiv design så att sidan får det utseende som passar din verksamhet.

Vår affärsmodell bygger på nära och långa relationer med våra kunder, små som stora. För att ni ska lyckas med er e-handel är det viktigt med en bra och säljande design.
Därför, i Premiumpaket och uppåt ingår unik och professionell mobilvänlig (responsiv) design av butiken enligt era önskemål.

Q?

Ingår support?

A.

- Ja. Fri support för butikens funktioner ingår.
Vår kundtjänst, som ser till att du snabbt får svar på dina frågor, är lika känd för sin kunnighet som för sitt stora engagemang.

Q?

Ingår hosting?

A.

- Ja. Fri hosting av er webshop/butik, fri support för butikens funktioner, backup, drift, e-post, mycket generös trafik samt utrymme och uppdateringar av webbutiken ingår.