Paket och priser

Vi ligger i framkant med ett system som kan tillfredsställa alla kunders behov – stora som små.
Från små e-handlare till växande global detaljhandel

Det är enkelt att uppgradera. Om ni väljer att börja med t.ex Talex Mini eller Plus webbutik kan ni när som helst uppgradera.
Med Talex kan ni växa med systemet precis i den takt ert företags behov växer.
Gäller det enstaka funktioner kan ni oftast välja att köpa till dessa och behöver inte alltid uppgradera till ett dyrare paket.
Talex – systemet ni aldrig växer ur!
Ni kan betala kvartalsvis eller spara ca. 20% genom att betala årsvis.

= Ingår | = Ingår ej (kan ej köpas till) | = Kan köpas till

Ni kan oftast läsa mer om varje funktion genom att klicka på tecken.

 

Månadspris (jämförpris vid årsvis betalning)

Mini

695
kr/mån
Plus

995
kr/mån
Premium

1495
kr/mån
mest populär
Max

Offert
fr 2495 kr/mån
på era villkor

Startkostnad
Ingen startavgift tillkommer på Mini, Plus och Premiumpaket. Inga gömda kostnader.

Ingen startavgift tillkommer på Mini, Plus och Premiumpaket. Inga gömda kostnader.
0 kr 0 kr 0 kr 0 kr / Offert
Fri och snabb support
via telefon, e-post (ärendesystem), filmer och manualer
Med ca 1.700 levererade webbutiker är vi en av Sveriges mest erfarna e-handelsleverantörer.

Fri och snabb support för de funktioner som ingår i din webshop samt allmänna frågor kring e-handel, grundläggande sökmotoroptimering mm.
Vår kundtjänst, som ser till att du snabbt får svar på dina frågor, är lika känd för sin kunnighet som för sitt stora engagemang.

på era villkor, enligt unik SLA
Snabb och säker hosting (inklusive 24/7 driftbevakning)
(även e-post om du redan har eller skaffar egen domän)

Hosting, Webbhotell, e-post och dns utan extra kostnad.
Diskutrymme för produktbilder och filer m.m.
Mini 1 GB, Plus 3 GB, Premium 10 GB, Max minst 20 GB (egen vps). Talex bevakar din webbutiks upptid samt prestanda hela dygnet runt.
Klarna Checkout (KCO).
Nyhet! – utan startavgift och månadsavgift från Klarna. Klarna Native Partner!
Även Tyskland och Holland (utöver Sverige, Norge, Danmark och Finland)

Domänregistrering inkluderad
Egen domän – tex www.valfri.se

Domänregistrering (ett namn tex www.valfri.se) ingår inkl ett år (gäller .se, net, .com, .nu.
För övriga toppdomän bl.a eu, aero, coop, cz, de, dk, ee, es, eu, fi, fr, gr, ie, is, it, li, lu, musuem, name, nl, no, pl, pt, ru, co.uk, ltd.uk, org.uk, us.
vg kontakta oss för prisuppgift)
Mobilvänlig (responsiv) design med automatisk sökmotoroptimering

Ni kan också designa som ni vill eller ta hjälp av oss – Full frihet. Din butik optimeras också med automatik utifrån de texter du skriver. Vill du justera kan du det för alla parametrar.
Belönade sökmotorsfunktioner
Talex webshop – Testvinnare och sedan full pott i senaste testet (5 i betyg av 5 möjliga)
Vi designar din butik
Ingår på Premium och uppåt! Kan köpas till på Mini och Plus (på Plus ingår 2h designhjälp)

På Premium och maxpaket ingår unik och professionell mobilvänlig (responsiv) design av butiken enligt era önskemål det första året.
Därefter 8 h / år på Premiumpaket resp 16 h / år på Maxpaket för vidareutveckling, design mm ingår fr.o.m år två.
2 h designhjälp ingår på Pluspaket. Designtjänster kan också köpas på
Läs mer
Serviceavtal/Service Card
Som kund hos Talex har ni tillgång till våra designers, programmerare och e-handelsexperter med fler.

Har du behov av funktioner och flöden som ligger utanför färdiga standardlösningar eller våra moduler? Vi har gjort det mesta och vår plattform är byggd för att anpassas efter dina behov.
Trygghet genom Talexs 12-åriga erfarenhet av e-handel.
Talex har alltid levererat konsulttjänster.
Anpassade, flexibla lösningar. Det är det vi är kända för!
Om vi ska förklara skillnaden mellan Support/Helpdesk och Service Card så kan man säga att Helpdesk berättar hur du kan göra saker på EGEN hand. Serviceteamet däremot, genomför de ändringar du önskar eller ger expert råd/utbildning m.m.Talex Service Card är till för er som vill ha vår hjälp med mindre uppdrag som t.ex att ändra eller utöka funktionaliteten i er shop eller anpassa butiken efter ert tycke och smak.Servicetimmar som ingår i ert avtal utan extra kostnad på Premium eller Maxpaket fördelas över året med max 2h resp. 4h per kvartal och inget enskilt uppdrag kan vara större än 3h. Webbutiken ska också vara lanserad, då servicetimmar som ingår är tänkt som en stödfunktion i den dagliga driften.
Servicetimmar som ev. ingår i ert avtal och inte används inom 12 mån nollställs vid ny period. Observera dock att köpt servicetimmar alltid finns kvar.
8 h/år >16 h/år.
På era villkor
Dygnet runt telefonjour (SLA)
- även storhelger så som julafton.

Tillgång till ett journummer för 24/7 för akuta ärenden. Vi svarar på telefon dygnet runt, även storhelger så som julafton.
Egen server (VPS)

Egen server (VPS/Virtual Private Server) hos oss i Falkenberg, Stockholm, London, Amsterdam eller New York.
Ingår i Max: 20 GB utrymme (hårddisk), 2 CPU, 2 GB Ram minne, 3 TB transfer/mån, daglig backup, en IP adress).
Större konton, dedikerad server m.m. offereras om så önskas.

Personlig affärsutvecklare och rådgivare (e-handel expert)

Du får en personlig e-handelsrådgivare som du kan vända dig till för tips och råd kring utveckling av din e-handel och din webbshop för att öka din försäljning. En timme per månad ingår i grundpriset för Max. Fler kan fås mot Talex Service Card/Refillcard.

Stöd för Multibutikslösning (upp till 60% rabatt vid flera butiker).

Du kan ha flera butiker med olika domännamn, utseenden och innehåll – även olika priser, språk och betal/-fraktsätt mm per butik, kopplat till ett affärssystem, lager (om du vill) och en kontrollpanel.
En bra lösning för dig som vill ha flera olika e-handelssajter. Läs mer

.

Kortaste avtalstid
*avtalstid är den period ni betalar för

Ni kan betala kvartalsvis eller spara ca. 20% genom att betala årsvis. Om avtalet inte sägs upp, och uppsägning inte är Talex tillhanda senast 3 månader (90 dagar) före avtalstidens utgång, förlängs avtalet automatiskt med 3 eller 12 månader i taget (beroende på hur ofta du betalar). Om uppsägningen görs efter ingången ny avtalsperiod så sker ingen återbetalning för den innevarande perioden.
Uppsägning av avtalet måste göras skriftligen, undertecknad av en firmateckare (så att vi vet att den verkligen kommer från rätt företag) . Vårt avtal/Läs mer
3 mån* 3 mån* 12 mån
egen och unik design ingår
Flex (även köp)
Beställ nu Prova Gratis

Max antal artiklar

Har ni en produkt, t.ex en t-shirt som finns i flera olika storlekar samt olika färger/motiv mm, räknas dessa som endast en produkt.
Systemet stödjer även nedladdningsbara filer.
På Plus, Premium och Max paket kan man köpa till stöd för extra artiklar/varor (utöver de 100 000 som ingår):

50 000 artiklar, 375 kr/ mån
100 000 artiklar, 625 kr/ mån

10.000 Obegr. Obegr. Obegr.

Nedladdningsbara produkter

Försäljning av nedladdningsbara produkter som kunderna kan ladda ner efter betalning. Läs mer

Abonnemangshantering / Prenumeration

Med vår modul för prenumerations- och avtalshantering kan du hantera tjänster som prenumerationer och andra typer av regelbundna utskick per automatik. Läs mer

Obegränsade produktbilder

Obegränsat med produktbilder
(inom paket utrymme)

Obegränsade extra sidor for information

Du kan enkelt skapa t.ex. informationssidor m.m.
Språk ni kan ha i samma butik.

(norsk hvis du er et norsk selskap, i stedet for engelsk /svensk – frontend)

Svenska eller engelska ingår alltid.
I premium kan man ha ytterligare fyra språk (admin är alltid engelska och/eller svenska).
Varje besökare kan välja själv vilket språk butiken ska ha.
Det kan vara olika språk i admin och för kunder.
Vårt system känner också av vilket land man befinner sig i och serverar butiken automatiskt på det språket i första hand (om det språket är installerat. Automatisk avkänning kan dock avaktiveras om ni föredrar det). Besökaren kan självklart byta språk. Om inte färdigt paket för språk redan finns kan ni välja och översätta själv till önskat språk. Se lista
(gäller frontend, för kunder)
Admin finns på svenska och/eller engelska
sve och/eller eng sve och/eller eng
+2 valfria nordiska
sve, eng
+4 valfria
Obegr.

Trafik per månad Obs Jämför med andra e-handelslösningar som oftast har en mycket lägre gräns!

25 GB 100 GB 200 GB Obegr.
På era villkor, mot offert
Eget domännamn
kopplat till din webshop, inkl e-post. Läs mer under E-posttjänster nedan

Eget domännnamn för din butik (om du redan har eller skaffar egen domän)
.se, .com, .nu etc från endast 120:-/år
Annars ingår valfri.talexshop.com utan extra kostnad.

Parametrar/varianter – Produktalternativ
(färger och storlekar osv)

Skapa en produkt och koppla olika storlekar, färger m.m. till den. Obegränsat antal produktalternativ. Du kan även ange ett annat pris för alternativet om du vill (mer eller mindre).
Möjlighet till
anpassningar av de funktioner som ingår och tilläggsfunktioner.

Har du behov av funktioner och flöden som ligger utanför färdiga standardlösningar eller våra moduler? Vi har gjort det mesta och vår plattform är byggd för att anpassas efter dina behov.
Beroende på omfattning kan ett större paket krävas, på Max kan allt anpassas. Kontakta oss.

Möjlighet till utveckling av helt nya funktioner – utan begränsningar!

Möjlighet att köpa till utveckling av helt nya funktioner. Kontakta oss.
Design och Layout (responsiv)
Unik och professionell mobilvänlig (responsiv) design

Unik och professionell mobilvänlig (responsiv) design av butiken enligt era önskemål ingår det första året.
Därefter 8 h / år på Premiumpaket resp 16 h / år på Maxpaket för vidareutveckling, design mm ingår fr.o.m år två.
Välj mall samt ändra design,
färg och layout med vårt verktyg. Du får alltid en responsiv design som fungerar lika bra på dator, surfplatta och mobil

Välj mellan 6 olika standardmallar eller göra egen.
Bildspelsmodul (Image slider – Klickbart med Text)
obs stöd för animerade gif, film, flash ingår också i samtliga paket

Bildspelsmodul är en special modul för att automatisera det enklare när man laddar upp bilder. Informera om erbjudanden, kampanjer och produkter. Förinstallerad i samtliga paket fr.o.m September 2012. Beställ om ni inte redan har!
Sociala medier
Facebook dela, visa, gillar, Twitter, Blogg, Pinterest – Pin it och mycket mer

Widgets och kod anges direkt i admin. Tar hjälp av oss om du inte klara själv.
Betalningssätt
Koppla/anpassa betalning
och frakt till land/zon

Anpassa betalning och frakt till land.
Läs mer
Betalsätt
Postförskott, Förskottsbetalning, Swish, kontant vid hämtning/utkörning.

Postförskott, Förskottsbetalning, Swish, egen faktura, kontant vid hämtning/utkörning etc.
Läs mer
Klarna Checkout (KCO).
Nyhet! – utan startavgift och månadsavgift från Klarna. Klarna Native Partner!
Även Tyskland och Holland (utöver Sverige, Norge, Danmark och Finland)

Klarna faktura
och Klarna konto (även för företag)

Kortbetalning och direkt internetbank

Stöd för kortbetalningar och internetbank genom Klarna (KCO), Dibs, Paypal eller Payson med fler.
Även Europa i övrigt och tjänster såsom t.ex Banque Populaire mm. Läs mer
Övriga faktura och delbetalning
Utöver egen faktura eller Klarna bland flera Payson faktura.

Utöver egen faktura eller Klarna bland flera Payson faktura.
Egen faktura
även möjlighet till automatisk kreditupplysning

Stöd för egen faktura kopplat till en automatisk kreditupplysning genom CreditSafe – Läs mer
Frakt och Leverans

Koppla/anpassa frakt till land/zon

Anpassa frakt till land/zon (även betalsätt)
Fraktmoduler: Efter vikt, skala, hämta/utkörning,
fraktfritt, fast pris per order, % av ordervärde m.fl.

Hämta eller utkörning, fraktfritt (alltid), fraktfritt över ett visst belopp, fastpris per order, % av ordervärde, utökad frakthantering – dvs efter vikt beroende på orderns vikt och leverans land/zon.

Separat leveransadress

Separat leveransadress så att kunden enkelt kan få fakturan skickad till ett ställe och produkter till ett annat

Fri frakt eller Förhöjd frakt, per produkt

Memnon/Unifaun/PacSoft orderkoppling

Talex webshop har en integration till Memnon/Unifaun/Pacsoft som är en marknadens ledande system för transportadministration.
Kostnad till Memnon/Unifaun/Pacsoft tillkommer

Dina orderdetaljer skickas automatiskt över till Memnon/Unifaun/Pacsoft så att du slipper skriva in adresser manuellt. Kostnad till Memnon/Unifaun/Pacsoft tillkommer. Samma funktion kan användas även för Postens tjänst PacSoft. Läs mer
Integration med Memnon Apport

Talex webshop har en integration till Unifaun/Memnon Apport som är en marknadens ledande system för transportadministration.
Kostnad till Memnon tillkommer

I Unifaun/Memnon Apport kan du boka transporter med följande transportörer: DB Schenker, DHL, PostNord, DSV, + ytterligare 100 andra transportörer

Paketspårning direkt i din Talex webshop

Kunden kan följa sitt paket på vägen till utlämningsstället direkt i din Talex webshop.
Kollisökningen kopplad till för bland annat Schenker, Posten, DHL och UPS. Läs mer
Kunden kan välja transportör i kassan Posten, Schenker, DHL osv

Kunden själv kan välja i kassan vilken transportör de vill ha sitt paket leverarat med (annars som standard visas endast ordet ‘frakt’ och ni då välja frakt bolaget åt kunden – oftast de billigaste)
Dropshipping – orderkoppling till leverantör

I admin kopplar man artiklarna till leverantörerna.
Beställningarna skickas då via e-post till de leverantörer som berörs utav beställningen där deras respektive del presenteras.
Postnummerberoende frakt
(och vikt)

Den här modulen gör det möjligt för dig att på ett enkelt sätt debitera olika fraktkostnad baserat på postnummer (och vikt) Läs mer
Koppling till Ongoing (med fl)
ett webbaserat, standardiserat warehouse-system

Dina orderdetaljer och lagervärden skickas automatiskt över till Ongoing så att du slipper manuellt arbete. Läs mer

Ev kostnad till Ongoing tillkommer.

Marknadsföringsmoduler för ökad trafik och försäljning
SEO-optimerade paketlösningar.
Belönade sökmotorsfunktioner
Talex webshop – Testvinnare och sedan full pott i senaste testet (5 i betyg av 5 möjliga)

bl.a
Unika och ‘friendly’ URL:er
Unika ‘taggar’
- Skapas med automatik om du inte själv anger egna taggar. Du kan välja för varje produkt/kategori/sida.
W3C validerad kod
Bilder får Alt-beskrivningar
H1/H2/H3 rubriker
- Skapas med automatik om du inte själv anger egna H1-H6 taggar. Du kan välja för varje produkt/kategori/sida.
301 redirect
och inbyggt stöd för interna canonical links

Google Analytics
- även övrig trackingkod

Google Analytics (koppling av ‘tracking’ hela vägen till kassan. E-handel spårning mm kan anges direkt i admin) Läs mer

HTML och XML-sitemap

för Google, Yahoo och Bing

Koppling till prisjämförelsesajter

Stöd för prisjämförelse av artiklar hos Pricerunner, Prisjakt, Shoppingvaruhuset, Kelkoo m.fl (automatisk)
Läs mer på Koppling till prisagent

Fyndiq – Koppling till Fyndiq

Du får en Fyndiq-knapp på produktnivå genom vilken du snabbt och enkelt kan skicka in och administrera produkter för försäljning på Fyndiq och får tillbaka ordrarna automatiskt in i ditt normala orderflöde.

Läs mer på Koppling till Fyndiq

Kunder som har köpt den här
produkten köpte också

Skapas automatiskt av systemet

Kampanjhantering

Skapa tidsbestämda erbjudanden i butiken

Sociala medier
Facebook dela, visa, gillar, Twitter, Blogg, Pinterest – Pin it och mycket mer

Widgets och kod anges direkt i admin. Tar hjälp av oss om du inte klara själv.

Bildspelsmodul (Image slider – Klickbart med Text)

obs stöd för animerade gif, film, flash ingår också i samtliga paket

Bildspelsmodul är en special modul för att automatisera det enklare när man laddar upp bilder. Informera om erbjudanden, kampanjer och produkter. Förinstallerad i samtliga paket fr.o.m September 2012.Beställ om ni inte redan har

Exportera nyhetsbrevsprenumerant
till Excel
för att kunna importera till ert egna e-postprogram eller övriga tjänster som t.ex Get a newsletter, Apsis, Mailchimp

Exportera nyhetsbrevsprenumeranter till Excel

Stöd för automatiska
kopplingar till andra nyhetsbrev och CRM system
som CRM (specter, sugar med fl) Apsis, GetaNewsletter, Mailchimp med fl

Stöd för synkronisering av ordrar, kunder och artiklar med Visma SPCS, Mamut med flera.
Läs mer om koppling till affärssystem eller automatiska koppling till Get a Newsletter

Presentkort/rabattkod

- installeras kostnadsfritt på begäran på Plus och uppåt. Läs mer

Önskelista

Önskelista fungerar ungefär på samma sätt som ‘tipsa en vän’ men mottagaren får också namn samt en direktlänk till produkterna på önskelistan.

Installeras kostnadsfritt på begäran på Plus och uppåt. Läs mer

RSS feeds/RSS flöden

Med hjälp av den här modulen kan era kunder prenumerera på era produktnyheter,
och då få dem som ett flöde direkt på skärmen.
- installeras kostnadsfritt på begäran på Plus och uppåt. Läs mer

Nyhetsbrev (inbyggt)
(skicka nyhetsbrev direkt från din administration)

Antal per månad: Plus 5000, Premium 10 000, Maxpaket 20 000. Obegränsat antal med Max samt egen server hos oss.
Glöm inte att vi också har kopplingar per automatik (eller manuellt) mot bl.a Get a Newsletter, Mailchimp, Apsis med fl. automatiska koppling till Get a Newsletter

Giftwrap/Presentinslagning

Erbjud presentinslagning mot betalning
- installeras kostnadsfritt på Plus och uppåt.

Stafflade priser/
volymberoende prissättning
per produkt

- installeras kostnadsfritt på begäran på Premium och uppåt

Associera produkter/xsell

Ni kan rekommendera andra produkter till en viss produkt
- installeras kostnadsfritt på begäran på Premium

Rabattstegar (på slutsumman)
Merförsäljning i Kassan

Ge rabatt på totalsumman beroende på hur stor den är, t.ex 5% rabatt mellan 1000:- och 3000:-, sedan 7,50% över 3000, 10% över 5000:- osv
- installeras kostnadsfritt på begäran på Premium och uppåt.

Facebook Shop (Talex F-handel)

Facebook användare kan se och handla ur ditt sortiment direkt på Facebook!

Sälj på Facebook! Facebook med sina 600 miljoner unika besökare är utan tvekan den största mötesplatsen på Internet.
Med Talex blir din webshop en del av Facebook. Detta innebär att Facebook användare kan se och handla ur ditt sortiment direkt på Facebook! Läs mer

Google Shopping feed/koppling

Google Shopping hjälper konsumenter att hitta och köpa produkter på nätet.
Med denna modul kan du visa upp din produkter på Google Shopping, ett utmärkt sätt för extra exponering/marknadsföring utav era produkter.
Läs mer på Google Shopping

Tag X betala för Y

t.ex Köp 3 betala för 2

Kampanjtypen “Tag X betala för Y” låter dig skapa an kampanj på ett urval av artikeln av typen “Köp 3 betala för 2″, eller “Köp 10 betala för 7″. Läs mer

‘Morot’ i varukorgen
Merförsäljning

‘Locka’ kunden att köpa mer. Läs mer

Tradera

Köp och sälj på Tradera auktion och/eller till fast pris

Poäng och belöning

Points and Rewards

Det här är ett poäng-och-belönings-system (mer som ett pengarna-tillbaka-system eller rabattsystem) skapat för att öka försäljningen och få nya kunder att registrera sig. Läs mer

Auktion modul
Med auktionsmodulen kan du lägga ut produkter för budgivning

Med auktionsmodulen kan du lägga ut produkter för budgivning som skapar aktivitet i butiken och gör att besökarna återkommer till butiken. Även om man bara har en auktion någon gång ibland så leder det oftast till andra spontana köp. Läs mer

Blogg, affiliate program mm

Julkalender

Advent Calendar

En julkalender där kunderna dag för dag kan klicka på dagens lucka och få olika erbjudanden på era produkter. Läs mer

QR-koder

(Quick Response) koder

Med hjälp av QR-koder kan era kunder på enklast möjliga sätt kunna köpa produkter direkt i sin smartphone från trycksaker. Det kan vara ett annonsblad, broschyr, affisch eller t.ex ett erbjudande som medföljer paket/faktura/kvitto.
produkter. Läs mer

Strukturprodukter / Bundled Products

Med denna modul kan du skapa paket av produkter:

Kunden kan köpa ett paket av delar som kan prissättas på något annat än den totala kostnaden för delarna. Den kostnadsbesparingen kan visas för kunden på produktenssidan.
- Lager av varje sub produkt uppdateras separat när en försäljning sker.
produkter. Läs mer

Möjlighet/ stöd för att göra A/B tester

Koppla ihop sig med Google Analytics Experiments med fler för att styra testerna och se utfallet

Allmänt

Meddelande med order

Vid varje lagd order skickas ett mail till kunden och butiksägaren

Olika momssatser

Olika momssatser per produkt (6%, 12% och/eller 25% samtidigt)
samt momshantering till och från, i och utanför EU-området.

Nedräknande lagerantal

För varje beställd produkt räknas lagersaldot ned.

Vara i flera kategorier

Produkter kan ingå i flera produktgrupper

Handla med eller utan konto

Kunder kan genomföra beställning utan tvång för registrering
Funktionen kan aktiveras/avaktiveras i admin.

Snabbkassa

Frakt-, betal- och bekräfta order-sidan på en enda sida. Kunden kan välja att skapa konto eller inte.
Även “Hämta adress” funktionen om man ha avtal med Klarna med fl.
Val av frakt- och betalsätt görs på samma sida.

Olika valutor (utöver SEK)

Stöd för alla valutor finns…och med automatisk valutaomvandlare

Skriv ut faktura/packsedel

Fakturautskrift direkt från Talex Webshop installeras endast i samband med ‘egen faktura’ dvs faktura i egen regi som valbart betalsätt.
Har man t.ex Klarna eller andra partners för fakturaköp behövs det inte.
Snabb batchhantering
och utskrift av beställningar, etiketter mm

all orderhantering sköts på samma sida, och med ett knappptryck kan du uppdatera orderstatus samt skriver ut plocksedlar, adressetiketter, kvitton och fakturor.
Nyhet version 9.1 alla nya kunder fr.o.m 17 oktober 2011.

Skapa produkter snabbt

Ladda upp många produkter och bilder samtidigt.
Antalet produkter som kan skapas samtidigt kan ställas in i admin.

“Quick updater”

Uppdatera hela sortimentet på en gång. Prisändring med % och mer.

Responsiv design

Responsiv design för dator, surfplatta och mobil

Site map

Site mapp för besökare, utöver XML sitemappen som finns för sökmotorer

Försäljning av nedladdningsbara
produkter

Försäljning av nedladdningsbara produkter som kunderna kan ladda ner efter betalning. Läs mer

Kunden kan välja att se priser med eller utan moms

Kund kan växla mellan att visa priser med eller utan moms
- installeras kostnadsfritt på begäran på Premium och Max

Redigera kundens order

Lägg till produkter, ändra priser m.m.
- installeras kostnadsfritt på begäran på Premium

Avancerad lagerhantering /
Stock System Pro

Med Stock System Pro kan ni ange antal i lager för varje kombination (t.ex om ni har en produkt i olika färger och storlekar mm) samt ange ett artikelnummer för varje kombination.
Systemet stödjer många olika attribut tillsammans och i olika kombinationer, och skapa också en ‘low-stock rapport’ i admin.
- installeras kostnadsfritt på begäran på Premium
Läs mer
Prenumerationsmodul
och avtalshantering

Med vår modul för prenumerations- och avtalshantering kan du hantera tjänster som medlemsavgifter, tidningsprenumerationer, och andra typer av regelbundna utskick.
Eftersom det finns många olika sätt att sätta ihop prenumerationer rekommenderar vi att man beställer en förstudie där vi tillsammans går igenom era unika behov.
En förstudie består vanligvis av ca 2-4 timmar.

Multishop
(Flera butiker, men en kontrollpanel)
sk Multistore/Multishop

Ni kan ha flera butiker med olika utseenden och innehåll kopplat till ett lager (om ni vill) och en kontrollpanel
Läs mer

Inköpslista

Kan skrivas ut eller skickas via e-post/formulär.

Installeras kostnadsfritt på begäran på Max,
1600:- engångsavgift på Premium.

Koppling till Ongoing
ett webbaserat, standardiserat warehouse-system

Dina orderdetaljer och lagervärden skickas automatiskt över till Ongoing så att du slipper manuellt arbete. Läs mer
Ev kostnad till Ongoing tillkommer.

Extra utvecklingsbutik

(inkl. kopiering): En exakt kopia på er skarpa butik med lösenordsskydd.
Två kopieringar per månad från skarp butik till din utvecklingsbutik. Utvecklingsbutiken kan inte användas för försäljning/skarpt.

Egen server hos oss.

Er webbutik placeras på en egen server hos oss (managed av Talex) vilket ger utökad bandbredd, mer utrymme, eget IP nummer mm.
Ingår på Maxpaket.
Prisexempel på Premium. Startavgift 995kr, månadsavgift fr. 650 kr.
(priset gäller managed VPS med 20 GB utrymme (hårddisk), 2 CPU, 2 GB Ram minne, 3 TB transfer/mån, daglig backup, en IP adress).
Större konton, dedikerad server m.m. offereras om så önskas.
Affärsystem / Logistik / B2B mfl.
Automatiska
kopplingar till system som Fortnox, Hogia, Visma Administration, Visma eEkonomi, Mamut One, Specter, e-conomic, Apsis, GetaNewsletter, Mailchimp med fl

Stöd för synkronisering av ordrar, kunder och artiklar med Visma, Mamut med flera.
Läs mer på Kopplingar till olika affärssystem

Stöd för kopplingar till TA – Transportadministration
Enkel och effektiv transportadministration. Obs – 3e-parts avgifter tillkommer.

Kollisökning i butiken

Kollisökningen kopplad till Posten, DHL eller Schenker
- installeras kostnadsfritt på begäran på Plus och uppåt

Produkt export/import

Export/import av butikens artiklar/standardpriser fr/till t.ex Excel, csv (endast latinska tecken)
- installeras kostnadsfritt på begäran på Premium och uppåt

Stöd för inhämtning av produkter
‘feeds’

Sk “feeds” från Excel, XML, CSV etc

“Snart slut på lagret”-notifikation

E-post skickas till admin när lagersaldot är lågt

SMS vid ny beställning
(epost ingår som standard i
samtliga paket)

Sms order kan aktiveras/avaktiveras i admin.
Tillkommer kostnad för SMS meddelande ca. 50 öre/st
- installeras kostnadsfritt på begäran på Premium och uppåt

ÅF-modul
(Flera prislistor/kundspecifika priser)
(plugin)

Olika rabatt/priser eller prislista för olika kunder eller kundkategori (ÅF/B2B modul).
Ingår även:
- Visa priser bara för inloggade kunder
(kan aktiveras/avaktiveras i admin)
Läs mer

Olika betalningssätt per kundgrupp

Tillåt/visa olika betalningssätt per kundgrupp
Installeras kostnadsfritt på begäran på Max,
1600:- startavgift och 800 kr per år på Premium. ÅF-modulen behövs också i botten.

Visa delar av sortiment till
valfri kundgrupp

Visa delar av sortiment till valfri kundgrupp
Installeras kostnadsfritt på begäran på Max,
1600:- startavgift och 800 kr per år på Premium. ÅF-modulen behövs också i botten.

Tillgång till databasen
för allt som har med kunder, produkter och beställningar att göra.

Full och direkt tillgång till din databas via VPN för allt som har med kunder, produkter och beställningar att göra.
Plocka ut/ändra den information du vill. Ingår utan kostnad på Max paket.

Talex API
(så kan du själv programmera en egen koppling till din webshop eller låta oss hjälpa dig.)

Med Talex API kan du utbyta information om bland annat produkter, produktbilder, varugrupper, kunder samt de flesta andra objekt med tredjepartssystem som tex ERP (olika affärssystem), olika databaser, CMS, distributör, lagerlogistik etc.

Dropshipping – orderkoppling till leverantör

I admin kopplar man artiklarna till leverantörerna.
Beställningarna skickas då via e-post till de leverantörer som berörs utav beställningen där deras respektive del presenteras.

E-posttjänster
(om du har egen domän och namnservrar hos oss kopplat till butiken)
Valfri tredjeparts-leverantör för e-post
t.ex Google med egen domän
Vi pekar MX (epost) till en valfri tredjeparts-leverantör.

Vidarebefordring e-post
Om ni inte vill använda någon 3e part t.ex Google eller dyl

Man kan välja att ha meddelanden vidarebefordrat till en befintlig e-postadress. På alla paket kan man välja 5 st e-post (t.ex info@, orders@, dittnamn@) som vidarebefordras till ett befintligt e-post konto (t.ex telia, hotmail osv).
10-50 Gbs utrymme, Pop3 och/ eller Imap samt Webmail
Kalender ingår.
Om ni inte vill använda Google eller dyl.

Imap/Pop3 10 GB ingår Imap/Pop3 10 GB ingår Imap/Pop3 50 GB ingår

Hosted Exchange

Dela mappar inom organisationen såsom inkorgar, kalendrar och uppgifter.

Generöst med utrymme, finns i flera olika steg och till förmånliga styckpriser.
Jobba var du vill, när du vill…Läs mer

Rapporter och Statistik

Text statistik

Besökare just nu (realtid)

Besökare just nu (i realtid).

Beställning- per kund/kund historik

Beställning,
bästsäljarlistor/Topplistor

Populära produkter

Försäljning
(omsättning månad/dag)

Endast till som en guide över totala försäljning
Redovisning till skatteverket (t.ex moms) bör tas ut /kontrolleras via ett affärssystem.

‘Osålda varukorgar’

Avbrutna köp. Skapar rapporter över kunder som har produkter i sin varukorg men som inte har slutfört ordern.
Kontaktuppgifter till kunden och vilka produkter som finns i varukorgen visas.

Google Analytics
- även övriga trackingkod som t.ex adwords spårning

Google Analytics (koppling av ‘tracking’ hela vägen till kassan. E-handel spårning mm kan anges direkt i admin) Läs mer

Detaljerad statistikinformation
inkl Länkreferenser (se vilka samarbeten som ger besök och avslut)

Detaljerad statistikinformation över besökare (inkl. sökord som används för att hitta just din butik)

Kunder per produkt
Lista de kunder som köpt (eller inte har köpt) en viss produkt (t.ex. produkt X)
Detta är användbart för riktad marknadsföring.

Felsidor
Egen 404 -sida
(sidan kan inte hittas)

Övrigt

Daglig backup

Backup körs dagligen och varje backup sparas minst 14 dagar.
- gäller inte testbutik, demobutik eller mailfiler.

24h Övervakning

24h Övervakning av din e-butik. Vår uptime 99.998% senaste året, inkl planerat arbete. Läs mer

Beställ nu     Prova Gratis